Friss arculat és még izgalmasabb mérkőzések várják a futballrajongókat ősztől a MOL Magyar Kupa rangadóin
Az 1909-ben indult rangos és népszerű férfi Magyar Kupa-sorozat névadó szponzora a 2020/2021-es szezontól öt éven keresztül a MOL, a hazai sportélet egyik legnagyobb támogatója. A sorozat ősszel megújult arculattal jelentkezik, a mérkőzések izgalmáról pedig az átalakított, egy mérkőzéses kieséses rendszer gondoskodik. A szezon két legjobb csapata végül 2021 tavaszán méri össze erejét a MOL Magyar Kupáért az ország legnagyobb stadionjában, és a hagyományokhoz híven a kupagyőztes képviselheti hazánkat az Európa-ligában.
„Az ország és a régió egyik legnagyobb és legsikeresebb vállalata, a MOL névadó szponzori támogatásának köszönhetően a férfi Magyar Kupa magasabb szintre lép! Ahogy a MOL jelen van Magyarország teljes területén, úgy a kupa az a versenysorozat, amelyben országunk mindenrégiója képviselteti magát. A legjobb amatőrcsapatok évről évre bizonyítják, hogy a kupában egy-egy
mérkőzésen akár az élvonalbeli klubokkal szemben is fel lehet venni a versenyt. A kisebb településeken minden kupaforduló különleges alkalom, miként a döntő a magyar labdarúgás igazi ünnepe, különösen a Puskás Aréna gyepén” – mondta el dr. Csányi Sándor, az MLSZ elnöke, aki legutóbb június 3-án adta át a serleget a 2020-as kupagyőztes Budapest Honvéd együttesének.
A MOL Magyar Kupa - A foci ünnepe minden magyar településen
A MOL a kupa névadó szponzoraként új lendületet ad a nagy múltú és népszerű kupasorozatnak, amely a presztízsét és alapértékeit még jobban kifejező megjelenést kap ősztől. A szurkolók az ország minden részén találkozni fognak az új arculat elemeivel, a mérkőzések előtt felcsendül az új Magyar Kupa-himnusz, az interneten pedig egy, csak a kupával foglalkozó honlapról értesülhetnek majd a legfrissebb hírekről, érdekességekről.
Hernádi Zsolt, a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója a névadó szponzori együttműködést így kommentálta: „A magyar sportélet mindig is kiemelt figyelmet élvezett a részünkről. Célunk, hogy közelebb vigyük az emberekhez a MOL-t, erre pedig a sporttámogatás az egyik leghatékonyabb eszköz, hiszen a sport iránti elkötelezettség tömegeket képes megmozgatni. A MOL a fiatal tehetségek felkarolásától kezdve a profi sportolók támogatásán át a helyi sportegyesületek és közösségek rendszeres segítéséig a magyar sportélet minden mozzanatában jelen van. Ezért is lépünk most újabb együttműködésre az MLSZ-szel, új lendületet adva a Magyar Kupának.”
A Magyar Kupa történelem
A 111 éve alapított Magyar Kupa az egyik legnagyobb múltra visszatekintő európai nemzeti kupasorozat. A legnagyobb futballnemzetek közül is csak Nagy-Britannia (1871) és Spanyolország (1902) indította korábban saját versenyét. A Magyar Kupa már az indulása évében is népszerű volt, a kiírásra 28 csapat jelentkezett, korábban soha egyetlen trófeáért sem indult ennyi gárda. A mind presztízsben, mind méretben folyamatosan növekvő sorozat 128-as főtáblájáról a döntőt megnyerő csapat lehetőséget kap arra, hogy képviselje Magyarországot az Európa-liga selejtezőiben, erre legtöbbször a trófeát 23-szor elhódító Ferencvárosnak volt módja. A 2019/2020-as évad címvédője a verseny története során nyolcadik alkalommal győztes Budapest Honvéd lett, amely elsőként emelhette magasba a trófeát az új Puskás Arénában.
Sajtókapcsolat:
E-mail: press@mlsz.hu
Twitter: twitter.com/MLSZhivatalos
Facebook: facebook.com/magyarlabdarugoszovetseg/ Instagram: instagram.com/mlsztv/
YouTube: youtube.com/MLSZTV
A MOL-csoportról
A MOL-csoport egy integrált, nemzetközi olaj- és gázipari vállalat, budapesti központtal, mely 25 000 fős nemzetközi és dinamikus munkaerejével több mint 30 országában van jelen és több mint 100 éves iparági múlttal rendelkezik. A MOL kutatási és termelési tevékenységét több mint 80 éves szénhidrogén-ipari tapasztalat támogatja. Jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 13 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. A MOL-csoport három finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig mintegy 1900 töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában.
Az MLSZ-ről
Az 1901-ben alapított Magyar Labdarúgó Szövetség hazánk legnagyobb sportági szakszövetsége, mintegy 300 ezer regisztrált sportoló tevékenységét koordinálja. 2010 óta kiemelt stratégiai fejlesztési céljai az utánpótlás- és amatőrcsapatok lehetőségeinek bővítése. Az országos infrastruktúra-fejlesztésnek köszönhetően az ország legtöbb pontján felújított létesítmények várják a kupamérkőzéseket is.